domingo, 31 de mayo de 2009

AVALUACIÓ DE L'ASSIGNATURA




Hola!
En aquesta darrera entrada per l'assignatura d'Interculturalitat ens demanen suggerències i una valoració del que ens ha semblat. Doncs bé, vull dir que m'ha aportat una riquesa de coneixements a nivell de recursos didàctics per aplicar a la meva feina que mai m'imaginava que pogués aprendre a travès de la uoc.

A la primera entrada, deia que més endavant explicaria el perquè del nom que porta el meu blog: com ja sabéu, treballo com a mestra amb els adults de la presó de Quatre Camins. La majoria des nostres alumnes han tingut poblemes amb les toxicomanies i molts d'ells estan fent programes per sortir-se'n de les drogues. Des de l'escola i a demanda de la inspecció d'ensenyament ens hem ofert a les escoles i instituts, on hi ha un alt risc de consum de drogues, per tal d'explicar els adolescents, la seva experiència i quines han estat les conseqüències del consum d'aquestes substàncies. Fins ara hem fet tres sortides programades de les que hem quedat tots molt satisfets. Per altra banda, des de fa un any i mig, estem publicant una revista (que com comentava a l'anterior entrada també és intercultural), que es diu Trobades Casuals, on els nostres alumnes poden aportar qualsevol article explicant les seves vivències i interessos culturals, o simplement, passant una bona estona d'oci preparant passatemps, o entrevistant a algun personatge famós que s'ha ofert per venir al nostre centre (a les fotos, presento la darrera entrevista, que li vam fer a l'ex-President de la Generalitat Pasqual Maragall). Crec en aquest projecte, per aquesta raó, em va fer molta il.lusió poder explicar els nostres alumnes la possibilitat de transmetre les seves experiències i els seus sentiments a travès d'aquest blog, a tota la gent que estigui interessada. Així que, a parti d'ara, aquest blog serà el blog dels nostres alumnes de l'escola Salvador Dalí, que a travès meu, podran expressar-se "lliurement" en el carrer amb "droguesipaké", com ens diem a proposta d'ells.
Pel que respecta a la webquest, encara que complicada d'el.laborar, espero poder treballar alguns continguts de les àrees que em tocarà fer el proper curs (només necessito temps!!!). Els meus alumnes no tenen connexió a internet, però a l'aula d'informàtica i d'autoformació (on se senten molt motivats quan hi assisteixen) els hi podem preparar una sèrie d'activitats que segur que intentaran resoldre amb la nostra orientació.

Quant a l'assignatura d'Interculturalitat, haig de dir que si bé són molt interessants i actuals els temes que es sotmeten a debat, m'ha sorprès la inserció de la webquest i del blog a l'assignatura, crec que igual que a mi, hi haurà més gent que hagin tingut moltes dificultats per treballar tant contingut infomàtic en tan poc temps. En ocasions tenia la sensació de que es tractava d'un altra assignatura, alguna cosa semblant a "Recursos informàtics a l'escola". Malgrat tot, estic molt satisfeta del que he après en aquesta assignatura, que és del que es tractava, no?.
Moltes gràcies, Eli, per haver-me ensenyat tantes maneres i recursos per treballar en una escola multicultural, com la meva i la de gairebé tots els meus companys!

No hay comentarios:

Publicar un comentario